FAQ
FAQ
W niniejszej sekcji znajdziecie Państwo odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Sekcja FAQ zawiera odpowiedzi dotyczące większości produktów znajdujących się w naszej ofercie. Produkty te różnią się między sobą, stąd też poszczególne pytania o ile to możliwe przypisane będą do konkretnego produktu.
Brak informacji o konkretnym produkcie przy pytaniu, może oznaczać że odpowiedź dotyczy wszystkich lub większości naszych produktów lub usług.
Jeżeli odpowiedzi na Państwa pytanie nie ma zawartej w niniejszym tekście prosimy kontakt z Semeco, z przyjemnością udzielimy Państwu szczegółowych wyjaśnień.
Gdzie mogę pobrać aplikację mobilną myCobra?
Gdzie mogę pobrać aplikację mobilną Meta Trak?
Czy są jakieś wcześniejsze wymagania aby móc zainstalować urządzenie w moim pojeździe?
Nie (poza systemami stanowiącymi oryginalne akcesoria danego producenta np. Porsche Car Connect, Audi Tracking Assistant, Infiniti Tracking System, Aston Martin Tracking by Cobra). System jest zaprojektowany aby operować niezależnie jako urządzenie lokalizacyjne w Twoim pojeździe. Jakkolwiek jest rekomendowanym aby Twój pojazd wyposażony był również w system alarmowy, który stanowi pierwszy stopień ochrony przed kradzieżą. Skontaktuj się z nami podając markę, model i rok produkcji a odpowiemy szczegółowo jakie rozwiązanie możemy zaproponować do Twojego pojazdu.
Cobra Connex. Jaki jest zasięg mojej usługi, czy interwencja w przypadku kradzieży obejmuje całą Europę?
Zasięg usługi w 36 państwach Europy (m.in. Rosja, Białoruś, Ukraina, Turcja, etc.) Wszędzie tam istnieje możliwość natychmiastowej interwencji w przypadku kradzieży, czy uprowadzenia pojazdu poza granice Polski. Żadna inna firma nie zadziała w ciągu kilkunastu sekund w tego rodzaju sytuacji). Konkurencyjne urządzenia są w stanie sprawdzić lokalizację pojazdu na terenie całej Europy, ale z pewnością podmioty obsługujące je, nie są w stanie podjąć interwencji w ciągu sekund od zaistnienia alarmu (brak infrastruktury która by to umożliwiała). Wszyscy Operatorzy Centrali Monitorowania (SOC) monitorujący urządzenia Connex, na każdym etapie mogą obserwować pozycję pojazdu na cyfrowej elektronicznej mapie i we własnym lokalnym języku, przekazać informację o pozycji skradzionego pojazdu lokalnej Policji (unikamy pomyłek językowych). Tym samym możliwe jest natychmiastowe odzyskanie takiego pojazdu niezależnie od terytorium Europy na jakim Klient akurat się znajduje.
Cobra Connex. Czy serwis systemu oferowany jest w całej Europie?
Serwis urządzenia w całej Europie. Pomimo, że produkty Cobry charakteryzują się bezawaryjnością i długowiecznością, nasi Klienci w przypadku jakiejkolwiek awarii otrzymają niezbędne wsparcie na terenie całej Europy.
Czy muszę płacić za aktywowanie roamingu?
Brak dodatkowych opłat za np. aktywację systemu, pracę urządzenia w trybie roamingu (gdy Klient przebywa poza granicami kraju) – co w przypadku innych urządzeń jest nagminne.
Cobra Connex. Czy komunikacja GSM jest wystarczająca dla ochrony pojazdu, czy urządzenie można zagłuszyć?
Karta SIM zainstalowana w urządzeniu pozwala na zmaksymalizowanie zasięgu sieci GSM, co w praktyce oznacza, że urządzenie posiada blisko 100% zasięgiem pokrycia terytorium Europy, dzięki możliwość korzystania z przekaźników wszystkich Operatorów telefonii komórkowej na danym terytorium. Urządzenie Connex wypoasażone jest w funkcje wykrywania próby zagłuszenia modułu GSM.
Jak Cobra Connex chroni mój samochód?
Cobra Connex pozwala Ci pozostać w kontakcie z Twoim autem i być informowanym o wszystkim co się z nim dzieje. Cobra Connex wysyła Ci alarmy poprzez wybrane przez Ciebie media w przypadku jakiegokolwiek naruszenia Twojego pojazdu tak abyś mógł właściwie zareagować. W sytuacji gdy następuje sabotaż Twojego samochodu (np. odłączenie akumulatora pojazdu), alarm sabotażowy zostanie wysłany do Ciebie oraz do Stacji Monitorowania, która następnie przejmie kontrolę nad pojazdem i zadziała tak jak wymaga tego sytuacja. W sytuacji uprowadzenia pojazdu prosimy dla swojego własnego bezpieczeństwa nie konfrontuj się ze złodziejami. Kiedy Twój pojazd odjedzie skontaktuj się ze Stacją Monitorowania i zgłoś zdarzenie. Zespół Cobra Connex rozpocznie wtedy działania mające na celu śledzenie i odzyskanie Twojego skradzionego pojazdu.
Czy Cobra Connex pomoże mi odzyskać mój pojazd jeżeli zostanie on skradziony?
Tak. System Cobra Connex pozwala na skorzystanie z Grup Ochrony Doraźnej (w opcji usługi „z interwencją GOD) lub powiadomienie Policji. W sytuacji potwierdzonej kradzieży pojazdu Operator będzie z nimi ściśle współpracował aby jak najszybciej odzyskać Twój pojazd.
Kiedy przedłużam moją umowę na usługę?
Podpisując umowę na usługę masz do wyboru okres 12, 24 lub 36 miesięczny. Każdorazowo po upływie okresu obowiązywania umowy zostanie ona automatycznie przedłużona na kolejny okres o tym samym czasie obowiązywania umowy, chyba że powiadomisz Semeco, na piśmie lub emailem, przed końcem okresu obowiązywania umowy o innej decyzji. Przed upływem okresu umowy profilaktycznie skontaktujemy się z Tobą telefonicznie celem upewnienia się, że usługa ma być kontynuowana a pojazd np. nie ma być niebawem sprzedany. Płatność za kolejny okres usługi następuje z chwilą jego rozpoczęcia. Po przedłużeniu usługi otrzymasz fakturę VAT.
Co jeżeli nie przedłużę swojej umowy na usługę?
Jeżeli zdecydujesz nie przedłużać umowy na usługę, Twoja usługa zostanie zakończona na koniec okresu obowiązywania umowy. Urządzenie pozostanie w Twoim pojeździe. Jeżeli w późniejszym czasie zdecydujesz się przedłużyć umowę może być konieczne udanie się do serwisu celem ponownej aktywacji systemu i wykonania jego diagnostyki.